donderdag 14 oktober 2010

Lijst D66 Stichtse Vecht brede afspiegeling

Persbericht

Na de bekende democratische procedure van schriftelijke stemming onder de leden is de definitieve lijst van D66 Stichtse Vecht voor de verkiezingen van november vastgesteld. Eerder hadden de leden zich al uitgesproken voor Linda Hogeveen als lijsttrekker. Zij vertegenwoordigt nu D66 in de gemeenteraad van Breukelen, in de nieuwe gemeentelijke combinatie Stichtse Vecht zal ze een zonder twijfel meerkoppige fractie gaan leiden. Nummer twee op de lijst is Pieter de Groene uit Maarssen-Dorp, een bekend gezicht in de Vechtstreek. Hij is ondermeer bestuurslid bij het waterschap Amstel, Gooi & Vecht,lid raad van toezicht Woonzorgcentrum Maria Dommer, voorzitter VOBMO (vereniging ondernemingen Breukelen, Maarssen en omstreken) en was jarenlang bestuurslid van de Kamer van Koophandel en de Maarssense Hockeyvereniging. De derde op de lijst wordt Jaap Rehbock uit Nigtevecht, het noordelijkste deel van de nieuwe gemeente. Hij is advocaat in Amsterdam en actief als voorzitter en bestuurder van diverse organisaties op cultureel en charitatief gebied. Nummer vier is Gerrit Phaff, al bijna 35 jaar wonend in Maarssenbroek en ook tientallen jaren actief binnen D66. Hij is consultant bij een adviesbureau, gevestigd in Maarssen-Dorp. De junior in dit gezelschap is op nummer vijf Franko Zivkovic-Laurenta uit Breukelen. Hij studeert rechten en zijn belangstelling voor de gemeentelijke politiek gaat met name uit naar de positie van jongeren, naar de sport (hij is verdienstelijk tennisser en tennisleraar), recreatie, wonen en werk.

Met dit breed samengesteld team hoopt Linda Hogeveen het democratisch gedachtegoed op een open en aansprekende wijze de komende raadsperiode uit te dragen. Met haar mede-raadsleden zal ze actief bijdragen aan een succesvolle opbouw van de nieuwe gemeente Stichtse Vecht. Nauwe wisselwerking met de burgers en oog voor de belangen van de bevolking staan daarbij centraal.